Poughquag - New York

24 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

New York City, we meet again! Maar niet voordat ik gedag had gezegd van Poughquag.

Voordat ik gister ging slapen, heb ik mijn koffer gepakt. Het paste allemaal maar net, en dan reken ik de extra tas mee die ik van Paul en Ann leen. Die paar schoenen en een tas kopen, is niet het allerhandigste  om te doen blijkt nu haha! Ik heb de hele nacht gedroomd over mijn koffer en of die wel dicht zou blijven. Waarschijnlijk een teken dat ik toch wel bezig was met weggaan, iets wat me zwaarder viel dan gedacht.

Na een ochtendwandeling heeft Ann me afgezet op het treinstation om richting Grand Central te gaan. Nog in het huis begon ik al te snotteren. Bijzonder hoe snel je je kan hechten aan een plek, en in het bijzonder aan mensen. Zelfs afscheid nemen van kat Darius vond ik niet leuk. Darius is heel oud en mankeert ook het een en ander. De kans is groot dat hem niet meer zie als ik weer terugkom.

Op het station begon het snotteren opnieuw. Ik heb Ann een dikke knuffel gegeven en we hebben gezegd dat we elkaar snel weer zouden zien. Dat hoop ik ook echt van harte! Toen de trein wegreed, pinkte ik m'n laatste traantje weg. Een traantje van geluk dat ik bij deze lieve mensen heb mogen logeren, dat we zoveel leuke dingen hebben gedaan, veel mooie gesprekken hebben gehad en zoveel hebben gelachen!

Na anderhalf uur kwam ik aan op Grand Central Terminal in Manhattan New York. Het leek me gaaf om in de grote, bekende hal aan te komen, maar de trap die ik nam leidde me ergens anders naartoe en voor ik het wist stond ik buiten. Ook prima! Met twee zware tassen bij me, had ik geen zin om me nog om te draaien. Ik heb een taxi genomen naar het hotel en daar even opgefrist!

Het fijne aan terugkomen naar een stad waar je al bent geweest, is dat je niet meer de haast hebt om de hoogtepunten te bekijken. De meeste had ik immers al gezien. Dus ik ben op mijn gemakje door de stad gaan dwalen, van 3rd avenue naar 10th avenue om daar de High Line op te gaan. Een oud spoorrail dat ze hebben omgetoverd tot een voetgangerspromenade, met overal bomen en planten. Erg leuk én mooi!

Na de wandeling vond ik dat ik wel een biertje had verdient in de Biergarten die onder het einde van de promenade zat. Terwijl ik m'n boek zat te lezen, kwam er een groep collega's naast me zitten. Na een tijdje vroeg iemand wat ik aan het lezen was en zo raakte ik met een van hen aan de praat. Geen idee hoe hij heet, maar het was een jonge vent die in de stad woont en werkt, tijdens z'n studie op exchange naar Luxemburg was gegaan en toen onder andere Amsterdam had bezocht. We hebben even zitten kletsen en toen heb ik mijn spullen bij elkaar gepakt op weg naar Aria's Wine Bar. Daarover had ik gelezen in m'n fantastische reisboekje 100% New York. Het restaurantje staat bekend om het heerlijke eten en zit elke avond goed vol, dus - werd gezegd - moest je er zonder reservering vroeg bij zijn.

Rond 18.00 uur stapte ik binnen en inderdaad net op tijd. Ik kreeg een plekje aan de bar. Sloeg de wijn over na mijn enorme glas bier in de Biergarten en heb een overheerlijke linguine vongole besteld en een salade met kreeft en avocado. Om je vingers bij af te likken! Er was niets gelogen aan de goede recensies!

Na het eten ben ik teruggelopen naar mijn hotel. Iedere New Yorker zou me voor gek verklaren, het was nogal een stukje, maar ik vond het top! Lekker dwalen door de straten. Dan weer een keer naar rechts, dan weer een keer linksaf. Ik had de neiging overal foto's van te maken, maar besloot er gewoon lekker van te genieten. Van veel dingen heb ik al foto's en de sfeer kan je toch niet helemaal vastleggen in zo'n kiekje. Zonde, want ik zou het graag met jullie delen! New York is echt een fantastische stad!

Tegen het donker was ik weer terug in m'n hotel. Ik heb lekker meisjesachtig m'n nagels zitten doen en een vrouwenserie aangezet. Met het geluid van de stad op de achtergrond - wat romantisch klinkt, en dat houd ik mezelf ook voor, maar vooral gewoon herrie is haha - ga ik nu proberen te slapen. Morgen nog een laatste volle dag in The City, geen vastomlijnde plannen, dus ben benieuwd waar de dag me brengt!

1. Opa viskil:
    25 augustus 2017
    Wat schrijf je toch interessante en gezellige verhalen schat. Ik lees alles met veel plezier.
    Morgen nog een fijne laatste dag ! Liefs, opa xxxxx
  2. Ils:
    25 augustus 2017
    Eens met opa!! Geniet nog even!! Nog een lekkere dag te gaan en dan....zullen wij je weer liefdevol ontvangen! Kijk ernaar uit je weer te zien!! XXX
  3. Laura:
    25 augustus 2017
    Overweeg de metro een halte naar New Jersey! Je bent er zo en het uitzicht op NY is fenomenaal!! Veel plezier nog op je laatste dagje!!
  4. Mama:
    25 augustus 2017
    Nog heel veel plezier. Ik zal het lezen van de blog nog gaan missen. idd erg leuk en pakkend. Tot snel. Fijn je weer te knuffelen.

Liefs mama