En weer terug naar Nederland!

26 augustus 2017 - J. F. Kennedy Luchthaven, Verenigde Staten

De vakantie zit er nu toch echt op! Mijn vier weken in de Verenigde Staten zijn voorbij. Wat aan het begin een enorme reis leek, vloog voorbij.

Zo'n vier weken geleden kwam ik aan op Schiphol, met de nodige spanning. Mijn eerste keer naar de States, maar vooral mijn eerste keer alleen op vakantie. New York was direct overweldigend, in positieve zin, maar het overdonderde me ook. Opeens echt alleen. In een van de drukste steden van de wereld besefte ik me dat 'alleen reizen' toch wel echt iets anders is dan 'alleen wonen'. En dus besloot ik, zoals jullie allen weten, na wat wikken en wegen, mijn reisplan om te gooien. Het schema waar ik maanden mee bezig was geweest ging de prullenbak in. En ik had geen betere keuze kunnen maken!!

Het is me een reis geweest, na enkele 'downs' vooral heel veel ups! Veel steden bezocht, mensen ontmoet, een meer dan fantastische tijd bij Paul en Ann gehad. En mijn vakantie ook weer mogen afsluiten in New York, de stad die nu bovenaan mijn lijstje staat van favoriete steden! Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan om nog een laatste - voor nu - wandeling door Central Park te maken! Over Fifth Avenue ben ik teruggewandeld. Bergdorf Goodman ingewandeld, diamanten bewonderd in Tiffany, nog een keer langs Rockefeller Center en Empire State gelopen, en nog eenmaal Madison Square overgestoken.

Helaas had Audrey afgezegd voor de brunch. Maar dat weerhield me er niet van ergens neer te ploffen en een gebruikelijke mimosa te bestellen bij m'n New York brunch van smashed avocado toast! Ik heb geproost met de stad. Geproost op een mooie en leerzame vakantie! Ook al zal ik niet snel besluiten weer alleen op vakantie te gaan, kan ik niet ontkennen dat het me veel heeft gebracht. En zoals ik eerder al een keer schreef: "If it's not going the way that you planned it, it doesn't mean it is not going the way it is supposed to be." En dat is helemaal waar!

Lieve familie en vrienden, ontzettend bedankt voor jullie lieve berichtjes, vele reacties op de reisverhalen, belletjes en de lieve woorden over al m'n beslissingen deze vakantie! Ik wist dit natuurlijk al, maar ben me er extra van bewust geworden hoe rijk mijn sociale leven is, hoe veel leuke en lieve mensen ik om me heen heb, hoe graag ik jullie zie! Ik hoop jullie dan ook snel weer te knuffelen, snel weer met jullie bij te kletsen en de kroeg in te duiken ;)

Deze blog gaat online met mijn laatste beetje Amerikaanse GB internet. Nu het vliegtuig in, richting de oude vertrouwde Nederlandse tijdzone, waar mijn trail officieel eindigt! Tot dan en daar,

Charlie

1. Opa viskil:
    26 augustus 2017
    Lieve schat. Ik heb genoten van je prachtige reisverhalen.
    Veilige vlucht terug en tot spoedig ziens. xxxxx
  2. Lydia:
    28 augustus 2017
    CHARLIEEEEEEEEE!!! Super leuk dat ik je nu sowieso weer snel ga zien!!
    Ik vond het super leuk om je verhalen te lezen en ook om de foto's te zien, dat maakt het allemaal toch wel levendiger! En supercool dat je niet meer alleen op vakantie wilt, want dan gaan we gewoon nog een keer samen haha!
  3. Lydia:
    28 augustus 2017
    Pak je nu je foodblog weer op? Ook leuk! Kun je bloggen over onze wandelingen en welke cafés we dan tegenkomen etc! :) Ben laatst weer teruggegaan naar dat plekje dat we hadden opgezocht tijdens onze zaterdagcitywandelinginjeeigenstad!