Laatste dag New York -- for now

25 augustus 2017 - New York City, Verenigde Staten

Mijn laatste volle vakantiedag was top! Ik had besloten om naar Brooklyn te gaan, om vanaf the Brooklyn Heights Promenade het uitzicht over Manhattan te bekijken. Vanaf m'n hotel ben ik gaan lopen. Dat was een aardige wandeling. Na een half uurtje gestopt voor een ontbijtje en een koffie. Daarna belandde ik ergens in Chinatown, waar de Aziatische mannetjes op een stenen muurtje met elkaar bijkletsen of spelletjes speelden in het park. Toen ik Canal Street and Bowery passeerde, popte het liedje van The Lumineers in me op, Hee Hoo: "(Ho!) I don't think you're right for him. (Hey!) Look at what it might have been if you (Ho!) took a bus to China Town. (Hey!) I'd be standing on Canal (Ho!) and Bowery. (Hey!) (Ho!) And she'd be standing next to me." Dat liedje heb ik geneuried tot ik hij the Brooklyn Bridge kwam.

Ook al zag ik de brug voor de tweede keer, het blijft indrukwekkend. En deze keer ben ik hem volledig over gestoken. In Brooklyn ben ik door Brooklyn Heights gelopen richting een cafeetje om te lunchen. En na de lunch naar de promenade. Fantastisch uitzicht!!

Over de Brooklyn Brigde ben ik ook weer teruggewandeld naar Manhattan. Het was toen rond 15.00 uur en ik had pas om 18.00 uur mer Fiona afgesproken, de oudste dochter van Paul en Ann. Omdat ik dus nog tijd genoeg had, ben ik wederom gewoon met de benenwagen op pad gegaan. Deze keer door een deel van SoHo en Little Italy, twee wijken die ik niet echt had bezocht de vorige keer. Het is leuk om te zien hoe alle delen van de stad anders zijn. Elk deel met zijn eigen identiteit. SoHo is vrij hip en Little Italy vrij - tsja hoe zal ik het zeggen - Italiaans ;) Vast niet zoals in Italië, maar wel met de nodige Italiaanse restaurantje. Ik moest wel lachen, er liep een Italiaans gezin voor me. Aardig wat straten liepen we dezelfde kant op. Benieuwd waar ze naartoe gingen, verbaasde me het uiteindelijk niets dat ze een Italiaans restaurant binnenliepen. So much for getting out of your comfort zone ;)

Over Broadway, via Union Square en vervolgens Park Avenue ben ik richting m'n hotel gelopen. Ik was blij dat ik er aankwam. Mijn voeten brandde van het lopen haha! Maar het was het absoluut waard!! De ene straat is misschien net wat leuker dan de andere, maar overal waar je de hoek omgaat word je verrast door wat de stad te bieden heeft. Meerdere mensen hebben het me gevraagd - Welke stad vond je het leukst? - en eerlijk, ik vond alle steden op hun eigen manier super, maar New York steekt er toch wel met kop en schouders tussenuit. "There is nothing like it," zoals Fiona later die avond zei.

In het hotel heb ik alvast m'n spullen klaargelegd voor morgen en de laatste dingetje de juiste plek gegeven in m'n koffer. En tussen half zes en zes uur liep ik richting het restaurantje waar ik met Fiona had afgesproken. Toch even spannend, we hadden elkaar 18 jaar niet gezien. Maar direct toen we elkaar knuffelde leek het alsof het gister was dat we nog met elkaar hadden zitten theeleuten! We hebben een ontzettend leuke avond gehad. Bijgeklets over onze levens aan onze eigen kant van de oceaan, over herinneringen uit Waddinxveen en over de toekomst, zoals haar aanstaande bruiloft. Bijna vijf uur verder besloten we er maar een einde aan te breien, Fiona moest immers nog een trein terug nemen naar haar huis buiten New York City. Het was een top avond! Hopelijk komt ze Nederland een keer bezoeken, of ben ik snel terug om weer af te spreken in het fantastische Manhattan!

Morgen m'n reis naar Nederland! Wellicht nog een lunch of koffie met Audrey, maar dat is helaas nog niet zeker. Maar ik wil sowieso nog even een wandelingetje maken door Central Park, dus hoe dan ook wordt het een mooie afsluiter van vier weken States! Mijn volgende, en laatste reisverhaal, is waarschijnlijk vanuit de lucht, daarom, voor nu, all my love for you, from the United States of America!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa viskil:
    26 augustus 2017
    Ik heb elke dag van je reisverhalen genoten en zal deze gaan missen.
    Ik wens je een fijne en veilige thuisreis en ik ben blij als ik je weer in mijn armen kan sluiten!! xxxx
  2. Marit:
    26 augustus 2017
    Lieve Lot, ik sluit mij helemaal aan bij opa Viskil. Misschien moet je maar gaan bloggen in NL, kan ik iedere dag wakker worden met jouw verhalen! Zie je heeeeel snel hoop Ik. Fijne reis
  3. Lucien:
    26 augustus 2017
    Lot! Chapeau! Dat heb je erg goed gedaan!
    En idd ga bloggen, heb nu niks meer te lezen bij de koffie.. :( dat wordt afkicken.. om dit allemaal zo met je mee te leven was echt AMAZING ;) een hele fijn terugreis and i see you soon!!
  4. Ils:
    26 augustus 2017
    Het was leuk je zo te volgen sis! Ik zal het wakker worden nu anders moeten gaan doen. Ik keek altijd direct naar je verhaal. Morgen zie ik je weer in het echt!! Yeah!! XXX